.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین و تازه ترین خبرها از صدا وسیمای مازندران
آخرین و تازه ترین خبرها از صدا وسیمای مازندران


نقش رسانه استانی در تعالی آموزش دانش آموزان مازندرانی مهم وموثر است

مدیرکل شبکه صدا و سیمای مرکز مازندران، در نشست مشترک مدیرکل ، معاونین ومسئولین آموزش وپرورش استان ، عملکرد رسانه استانی در بخش آموزش وپرورش درراستای توسعه علمی وتقویت دانش آموزان در تمامی بخشها را مفید و موثر دانست.

به گزارش شمال نیوز ، بهرام حمیدی گفت: رسانه استانی با تولید و پخش برنامه های فاخر در حوزه صدا و سیما توانست ارتقاء توان علمی وتقویت وتوسعه در بخشهای مختلف دانش آموزان را فراهم کند.
درادامه فیاضی رئیس سازمان آموزش وپرورش ضمن بیان این مطلب که کارکرد رسانه استانی در بخش آموزش وپرورش رضایت بخش بوده، تعامل بین آموزش وپرورش ورسانه ملی را از شاخصه کار در این سازمان دانست وگفت: یکی از پل های ارتباطی بین دانش آموزان وبدنه سازمان، رسانه ملی است که با تبیین اهداف سازمان درقالب تولیدات برنامه ای از سوی این رسانه، می تواند در اجرایی کردن این اهداف موثر واقع شود.

87 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه های تلویزیونی

معاون فنی صدا وسیمای مرکز مازندران میانگین پوشش شبکه های مختلف تلویزیونی در استان را برحسب جمعیت 5/86 درصد دانست وگفت: 87 درصد مردم استان نیز تحت پوشش برنامه های شبکه استانی طبرستان قرار دارند. مهندس علیپور با اشاره به وجود 207 ایستگاه ماهواره ای در استان خاطر نشان کرد: حدود 500 فرستنده برای تقویت شبکه های مختلف رادیویی وتلویزیونی در مناطق مختلف استان وجود دارد.
وی احداث 60 ایستگاه ماهواره ای دراستان را مهم ترین مصوبه دوراول سفر هیات دولت به استان در بخش صدا وسیما دانست وبا بیان اینکه 30 ایستگاه درسال 86 به بهره برداری رسید ، افزود: در سال گذشته نیز 25 ایستگاه دیگر به بهره برداری رسید و 5 ایستگاه نیز تا پایان مدت زمان تخصیص اعتبارات استانی بهره برداری شد. علیپور هزینه احداث این60 ایستگاه را 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام وتصریح کرد: نیمی از این هزینه را سازمان با دادن تجهیزات مورد نیاز تقبل کرده ونیمی دیگر نیز از محل اعتبارات استانی تامین شد.
معاون فنی شبکه طبرستان تجهیز استودیوی تلویزیونی را دیگر مصوبه دوراول سفر دولت به استان دانست وگفت: برای انجام این مصوبه 500 میلیون تومان هزینه شد که 300 میلیون تومان از اعتبارات نهاد ریاست جمهوری ، 100 میلیون تومان سهم سازمان و100 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانی تامین شد. مهندس علیپور خاطر نشان کرد: درسال گذشته با برقراری خطوط فیبر نوری بین استانهای مازندران وگلستان، شبکه استانی گلستان بر روی ماهواره قرارگرفت وبه این ترتیب نقاط دورافتاده وروستایی این استان تحت پوشش شبکه استانی قرار گرفتند. به گفته علیپور احداث 100 ایستگاه ماهواره ای از مهم ترین مصوبات دور دوم سفر دولت به استان برای شبکه طبرستان بود که 20 ایستگاه باید درسال جاری ومابقی نیز طی 2 سال آینده به بهره برداری برسند . وی اعتبار لازم برای هر ایستگاه را 40 میلیون تومان بیان کرد وگفت: تا کنون 3 ایستگاه به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در حال اجرا هستند.
وی همچنین تامین اعتبار لازم برای 2 دستگاه فرستنده دیجیتال پرقدرت برای ایستگاه های سوردار و نمک آبرود وبا اعتبار 4 میلیارد تومان وتوسعه فرستنده های تلویزیونی شبکه آموزش، خبر وقرآن با اعتبار 300 میلیون تومان را دیگر مصوبات سفر دوم دولت به استان برای صدا وسیمای استان اعلام کرد.
علیپور همچنین از راه اندازی یک فرستنده کم قدرت دیجیتال برای شهر ساری به صورت آزمایشی در عید فطر امسال خبر داد وگفت: هدف از این کار درک کیفیت برتر تصویر دیجیتال نسبت به تصویر آنالوگ برای مسئولان ومردم است.


پیشرفت ساختمان در حال احداث تولید و پخش مرکز

به گزارش روابط عمومی شبکه طبرستان، ساختمان تولید وپخش مرکز به مساحت 3500 متر مربع وبه تعداد 3 طبقه با پیشرفت 30 درصد از کار ساختمان در محوطه مرکز در دست احداث است.
مهندس علیپور معاون فنی مرکز با اعلام پیشرفت 30 درصدی ساختمان تولید وپخش افزود: این ساختمان شامل دو استودیوی تلویزیونی و3 استودیوی رادیویی واطاقهای مدیریت وفنی است که با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان از اعتبارات استانی وملی تامین شده است.


قرآن و زندگی

« قرآن وزندگی» عنوان برنامه ای است از سیمای شبکه طبرستان با موضوع معارفی وهدف ارشادی تربیتی در 50 برنامه 30 دقیقه ای هر روز تولید وپخش می شود.
این برنامه هر روز با حضور کارشناسان قرانی استان به موضوعات مختلف قرآنی می پردازد، که این برنامه در قالب آیتمهایی چون: گزارش، کارشناسی، مسابقه و... پخش می گردد.
به گزارش روابط عمومی شبکه طبرستان عوامل دست اندرکار برنامه عبارتند از:
تهیه کننده: مجید آهنگری کارگردان: سید مهدی بوی افراز
دستیار تهیه: مهدی آشکاران – رضا عمرانی منشی صحنه: زهره صفرنژاد
تصویربرداران: محمد صادق ذاکری، علی اعظم جعفر نژاد ،داود خواجه
صدابردار: مصطفی مقدس نورپرداز: محمد صادق ذاکری
دکور: لیلا سروری


ویژه برنامه هفته دفاع مقدس اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه طبرستان، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و بمنظور تبیین حماسه مردان تاریخ دفاع مقدس شبکه طبرستان برنامه های ذیل را در حوزه های تولید صدا وسیما وخبر تولید وپخش می نماید.

صدا:
1- برنامه ویژه این هفته با عنوان« طنین استقامت »بطور زنده
2- برنامه ویژه این هقته با عنوان «شکوه عشق» با موضوع شهدای دفاع مقدس
الفبای ایثار، خانواده، صبح مازندران، مسابقه رادیویی، از دیگر برنامه های حوزه صدا پیرامون دفاع مقدس در طول این هفته خواهدبود.

سیما:
1- پخش زنده ویژه برنامه« قطار عشق» به مدت 7 شب
2- پخش سرود و موسیقی وکلیپ های دفاع مقدس
3- زیر نویس فرمایشات امام ومقام معظم رهبری پیرامون این هفته
4- مسابقه فرهنگی ویژه هفته دفاع

همچنین در حوزه سیما دربرنامه های روتین نیز به موضوع دفاع مقدس در طول این هفته پرداخت می شود.

اطلاعات واخبار:
دراین حوزه ضمن پوشش خبری مراسم وبرنامه هفته دفاع مقدس در بخشهای تفاسیر خبری وگفتگوی ویژه خبری نیز به این موضوع پرداخته می شود.


یک قدم تا بهشت

« یک قدم تا بهشت» عنوان برنامه ای است از پخش سیمای شبکه طبرستان در قالب ترکیبی ساده با هدف ارشادی تربیتی و موضوع معارف اسلامی در 300 برنامه 5 دقیقه ای که درماه مبارک رمضان در زمان سحر وبعد از ماه مبارک قبل از اذان مغرب پخش می شود.
برنامه یک قدم تا بهشت درماه مبارک رمضان به تشریح احکام مربوط به این ماه می پردازد وپس از ماه مبارک رمضان مبانی چون تقلید و... را پی می گیرد.
به گزارش روابط عمومی شبکه طبرستان عوامل دست اندرکار برنامه عبارتند از:
تهیه کنندگان: نورالدین سلیمانی ، محمد افضلی تصویربرداران: حسین نوذری ، سید حمید رضا درواری
صدابرداران: کاظم اسماعیلی، حسین رجبی دستیاران فنی: مهدی بهارفر، قاسم قلی نژاد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سلمانپور 28 اسفند 1392
خواسته گذشته را جواب ندادید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.